Kommuniké från Extra bolagsstämma i QBNK Holding AB (publ) ”QBNK”

Följande beslut fattades på den Extra bolagsstämman den 10 december 2015.

1.       Emission till Fredrik Grevelius

Stämman beslutade med avsteg från aktieägarnas företrädesrätt om en riktad nyemission till Fredrik Grevelius om 839 893 aktier till en kurs om 6 kr per aktie. Totalt tillförs Bolaget 5 039 358 kr före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå̊ till ca 350 000 kr.

2.      Förvärv av samtliga rättigheter till varumärket och produkten QBank samt emission till Tre Liljor Sverige AB

Stämman beslutade att förvärva samtliga rättigheter till varumärket och produkten QBank från Tre Liljor Sverige AB för 10 mkr.

Stämman beslutade vidare att emittera 800 000 teckningsoptioner till Tre Liljor Sverige AB för en premie om 0,23 kr per teckningsoption. Teckningsoptionerna ger Tre Liljor Sverige AB en rätt att senast den 1 september 2020 teckna 800 000 aktier i QBNK till en kurs om 13 kr per aktie.

3.       Val av Fredrik Grevelius till styrelseledamot

Stämman beslutade att för tiden fram till och med nästa årsstämma välja Fredrik Grevelius till ledamot i styrelsen. Det beslutades också att ingen ersättning ska utgå till Fredrik Grevelius för tiden fram till och med nästa årsstämma.

Kort om QBNK

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners mot en provision. Kunden tecknar abonnemang i 12, 24 eller 36 månader. Bolaget har haft en lönsam tillväxt på 30-40% per år de senaste fyra åren.

Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

QBNK Holding AB (publ)
e-post: carl.petruson@qbank.se