QBNK Holding AB (publ) genomför riktad nyemission till GEM Global Yield Fund

Styrelsen i QBNK Holding AB (publ) (”QBNK”) har beslutat att genom bemyndigande av bolagsstämman genomföra en riktad nyemission till GEM Global Yield Fund (”GEM”). Nyemissionen görs på basis av det finansieringsavtal som ingicks mellan QBNK och GEM i september 2014.

Totalt emitteras 200 000 aktier till en kurs om 6,65 kronor per aktie, vilken har beräknas i enlighet med avtalet mellan QBNK och GEM. Genom emissionen ökas QBNK:s aktiekapital med 24 000 kronor och bolaget tillförs 1 330 000 kronor.

”Vi fortsätter vår tillväxt och vårt avtal med GEM skapar bra förutsättningar för oss att göra det.”, säger Carl Petruson, VD på QBNK.

Kort om GEM

Global Emerging Markets Limited (www.gemny.com) grundades 1991. Efter att ha slutfört 450+ affärer i 65 länder är GEM en alternativ investeringsgrupp som hanterar en mångfald av investeringsinstrument över hela världen. GEM’s fond omfattar CITIC/GEM Fund; VC Bank/GEM Mena Fund*; Kinderhook; GEM Global Yield Fund; GEM India Advisors, och GEM Brazil PE Fund.

* GEM har lämnat båda sina LP och GP andelar under Q1 2010.

För ytterligare information kontakta; Warren P. Baker, III E-mail: wbaker@gemny.com

Kort om QBNK

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners mot en provision. Kunden tecknar abonnemang i 12, 24 eller 36 månader. Bolaget har haft en lönsam tillväxt på 30-40% per år de senaste fyra åren.

Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

QBNK Holding AB (publ)
e-post: carl.petruson@qbank.se