QBNK rekryterar Product Manager från Wedia

QBNK har rekryterat Christian Åkerlund som Product Manager för QBank. Christian kommer senast från den franska branschkollegan Wedia i Paris, noterat på NYSE Alternext.

QBNK har nyligen genomfört en rekrytering av en av branschens mest erfarna Product Managers. Anställningen börjar omgående och har placeringsort i Stockholm tillsammans med övriga i teamet som utvecklar plattformen QBank. Christian kommer att stärka upp både produktutveckling och anpassningar av produkten gentemot den nya partnermodellen.

”För oss på QBank är det viktigt att bygga upp ett starkt team som kan Digital Asset Management på sina fem fingrar och som bidrar med vårt byggande med en kort startsträcka.” säger Carl Petruson, VD på QBNK Company AB.

Kort om Christan Åkerlund

Christian är 42 år och har under de senaste 15 åren uteslutande varit verksam med att produktutveckla och hjälpa kunder effektivisera flöden av digitala tillgångar och lokal marknadsanpassning för bl.a. Volvo Cars Corporation, Logitech och TaylorMade-adidas Golf.

“Jag är genuint intresserad av att effektivisera och förbättra processer inom reklam/marknad. Det ska bli spännande att ingå i ett team som gjort ett fantastiskt jobb hittills, och att få möjligheten att tillföra mina kunskaper och erfarenheter inom området.”, säger Christian.

Det ska bli spännande att ingå i ett team som gjort ett fantastiskt jobb hittills och att få möjligheten att tillföra mina kunskaper och erfarenheter inom området.
Christian Åkerlund