Svenskt Näringsliv genomför uppgraderingsaffär av QBank

Arbetsgivarorganisationen Svenskt Näringsliv genomför nu en uppgradering till senaste versionen av QBank som lanserades i höstas.

Svenskt Näringsliv har sedan tidigare ett ramavtal med QBNK om att leverera QBank till hela organisationen inklusive medlemsorganisationerna. Lösningen består bland annat av en frontend som är integrerad med deras intranät. Den är framtagen för att erbjuda snabbare och enklare hantering av organisationens bilder, filmer och marknadsmaterial. Det finns även kopplingar till Roxen CMS som används vi framtagning av tidningen Entreprenör.

Genom Svenskt Näringslivs intranät får även ca 50 medlemsorganisationer tillgång till QBank och har möjlighet att koppla på tjänsten enligt ett ramavtal. Ett tio-tal förbund har börjat använda QBank och nu beställt en uppgradering. Värdet på avtalet med Svenskt Näringsliv är av betydande art för QBNK. Medlemsorganisationerna omfattar bland annat Almega, Svensk Handel, Skogsindustrierna, Visita och Elinstallatörerna.

Om Svenskt Näringsliv

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige, vars långsiktiga mål är att Sverige ska återta en tätposition i den internationella välståndsligan. Svenskt Näringsliv företräder närmare 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar.

Mer information om bolaget finns på www.svensktnaringsliv.se

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har haft en lönsam tillväxt på 30-40% per år de senaste fyra åren. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se