ATG fortsätter växa på webben tillsammans med Qbrick

Report this content

ATG och Qbrick har tecknat ett nytt tvåårskontrakt för videolösningar för webb- och mobil-TV. ATG, AB Trav och Galopp, har varit kunder hos streaming leverantören Qbrick sedan 2004. Nu har Qbrick fått fortsatt förtroende för fjärde gången och förlängt samarbetet ytterligare.

”Webb-TV och Mobil-TV är viktiga delar av vår verksamhet och jag vet att vi tillsammans med Qbrick kan erbjuda våra kunder en användarupplevelse i toppklass. Framgången för ATG Live bygger på att vi kan leverera ett premium innehåll i hög kvalité för travintresserade oavsett var de befinner sig och oavsett enhet de surfar med”, säger Peter Ågren, Chef e-kanaler på Atg.se.

”ATG har länge varit den ledande aktören inom Webb-TV utanför de traditionella mediahusen. Deras aptit för innovation och hög kvalitet passar oss väldigt bra, och vi är stolta att få fortsätta utveckla deras affär”, säger Eric Matsgård, VD på Qbrick

Publiken växer stadigt och ATG Live är en av de största live streaming siterna i Europa med mellan 10-12 timmar Live streaming dagligen som stödjer, Flash, Windows Media, iPhone och Android. ATG Live ingår i ATG.se och tillsammans med ATG Play har de cirka 300 000 – 350 000 unika besökare varje vecka. ATG streamar mer än 3 000 timmar Live per år och i on-demand arkivet kan man studera mer än 10 000 travlopp.

Kraven på bildkvalité blir allt högre och vi ser en ökad efterfrågan på nytt innehåll online. Under våren lanserar vi den nya webshowen ”Almenäs bjuder in”. Under åtta veckor kommer Jessica Almenäs, över en bit mat på Solvalla, i ett nyfiket samtal både skrapa på ytan och gå på djupet med en högaktuell person. Med start i mars kan man på fredagar från klockan 15.00 att se programmet på atg.se och atgplay.se.

För mer information kontakta:
Jasmine Norman, Marketing Manager Qbrick, Tel: 08-459 90 06, E-post: jasmine.norman@qbrick.com
Peter Ågren, Chef e-kanaler ATG, Tel: 08-627 20 67, E-post: peter.agren@atg.se

För pressmaterial och bilder: press@qbrick.com

AB Trav och Galopp - ATG - ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. ATG levererar en kombination av trav- och galoppsport i världsklass samt spännande och underhållande spel. ATG tryggar via spelet på hästar den svenska trav- och galoppsportens långsiktiga förutsättningar. Hela ATGs överskott, ca 1,75 miljarder kronor årligen, går tillbaka till hästsporten. För mer information besök www.atg.se .

Qbrick är den ledande leverantören i Europa av Webb-TV och Mobil-TV. Företaget grundades 1999 och har sedan dess etablerat sig som en helhetsleverantör gentemot bolagets kunder som finns inom segment som TV-kanaler, radiostationer, media, reklambyråer och produktionsbolag men även företag, kommuner och statliga verk. Qbrick har 100 anställda med kontor i alla Nordiska länder. Qbrick ägs av franska TDF Group och ingår i TDF Media Services. För mer information om bolaget besök www.qbrick.com eller http://www.tdf-group.com.

Qbrick Huvudkontor, Södra Hamnvägen 22, 115 41 Stockholm | 08-459 90 00 | info@qbrick.com | www.qbrick.com

Taggar: