QleanAirs luftreningslösning hjälper PostNord att förbättra arbetsmiljön i samtliga paket- och styckegodsterminaler i Sverige

Report this content

QleanAir Scandinavia AB är glada att meddela att man utökar samarbetet med PostNord Sverige AB för att rena inomhusluften och förbättra arbetsmiljön på PostNords samtliga paket- och styckegodsterminaler.

QleanAir Scandinavia hjälper företag och organisationer att rena inomhusluften i syfte att skapa en bättre och mer hälsosam arbetsmiljö och att skydda produkter och processer från oönskad kontamination och luftföroreningar.

PostNord har i sitt arbete med att ständigt förbättra arbetsmiljön testat olika luftreningslösningar på sina paket- och styckegodsterminaler. Efter en framgångsrik installation av QleanAir Scandinavias lösning i terminalen i Segeltorp har man nu beslutat att införa denna luftreningslösning på samtliga terminaler. I juni tecknades ett flerårigt avtal med QleanAir Scandinavia.

Efter QleanAirs installation i Segeltorp har personalen upplevt en väsentligt förbättrad luftkvalitet. Problemet med damm har nästan helt försvunnit. Paketen är renare och personalen upplever inga fler “svarta näsdukar”.

”Vi har testat andra lösningar på några terminaler men de har över tid upplevts som ineffektiva. Nu tar vi ett samlat grepp och utrustar våra terminaler med luftrenare från QleanAir Scandinavia. Det ger ett mycket bättre resultat”, säger Mats Johannesson, Chef Terminal på PostNord.

“Det är glädjande att se att PostNord satsar så tydligt på sin personals hälsa och välbefinnande. Vi ser fram emot att leverera vår luftreningslösning till dem och fördjupa vårt redan mycket goda samarbete”, säger Andreas Göth, Affärsområdeschef på QleanAir Scandinavia.

För mer information kring QleanAir Scandinavias luftreningslösningar:

Fredrik Aminoff, Försäljningschef Norden, fredrik.aminoff@qleanair.com

Johan Billing, Produktchef Facility Solutions, johan.billing@qleanair.com

QleanAir Scandinavia är ett svenskt företag som utvecklar, designar och tillhandahåller lösningar för rena och kontrollerade miljöer. Vårt engagemang för kvalitet och service är och förblir en central del av vår verksamhet. Vi kompromissar aldrig med att leverera de senaste lösningarna som ger bästa möjliga kvalitet. På samma sätt säkerställer vi kvaliteten på våra produkter genom ett lika stort fokus på service, där vår livstidsgaranti är en grundpelare.

Taggar:

Citat

Vi har testat andra lösningar på några terminaler men de har över tid upplevts som ineffektiva. Nu tar vi ett samlat grepp och utrustar våra terminaler med luftrenare från QleanAir Scandinavia. Det ger ett mycket bättre resultat.
Mats Johannesson, Chef Terminal på PostNord
Det är glädjande att se att PostNord satsar så tydligt på sin personals hälsa och välbefinnande. Vi ser fram emot att leverera vår luftreningslösning till dem och fördjupa vårt redan mycket goda samarbete.
Andreas Göth, Affärsområdeschef på QleanAir Scandinavia