Anna Ullman Sersé utsedd till Interim Head of Nelly

Qliro Group AB (publ) meddelar idag att Anna Ullman Sersé har utsetts till Interim Head of Nelly. Anna har varit Head of Business Development och medlem av Qliro Groups ledningsgrupp sedan 2016. Hon ersätter Jan Wallsin som lämnar gruppen idag. En sökprocess efter Jans efterträdare inleds nu.

– Vi är glada över att utse Anna Ullman Sersé som Interim Head of Nelly. Anna har lång erfarenhet inom detaljhandel och har stöttat Nelly i strategiarbetet sedan 2016. Detta gör henne väl lämpad för Nelly som är ett av Nordens starkaste varumärken för mode på nätet. Jag vill också ta tillfället i akt att tacka Jan Wallsin för hans tid på Qliro Group, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Anna Ullman Sersé tillträdde som Head of Business Development för Qliro Group 2016 och har sedan dess ansvarat för strategiutvecklingen för Nelly och de andra affärsområdena. Anna har lång erfarenhet som managementkonsult på Accenture Interactive. Som nordiskt ansvarig för detaljhandel arbetade hon med flera av Sveriges stora detaljhandelsbolag. Anna har en juristkandidatexamen och en civilekonomexamen från Stockholms Universitet.

För mer information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Niclas Lilja, Head of Investor Relations
Telefon: +46 736 511 363
E-post: ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly.com och Qliro Financial Services som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2017 omsatte gruppen 3,4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.