Carolina Brandtman ny Head of Qliro Financial Services

Qliro Group AB (publ) meddelar idag att Carolina Brandtman har utsetts till ny Head of Qliro Financial Services. Carolina har betydande erfarenhet av finansiella tjänster till konsumenter och företag och kommer närmast från rollen som Managing Director för Santander Consumer Bank Sweden. Carolina tillträder senast i fjärde kvartalet 2018.

– Vi är mycket glada över att rekrytera Carolina Brandtman som ny Head of Qliro Financial Services. Carolinas gedigna erfarenhet och goda ledaregenskaper passar väl för Qliro Financial Services som växer snabbt inom finansiella tjänster för e-handlare och konsumenter. Carolina får en nyckelroll i att bygga Qliros digitala finansiella konsumenterbjudande, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Carolina tillträder senast i fjärde kvartalet 2018 som Head of Qliro Financial Services och VD på kreditmarknadsbolaget Qliro AB. Qliro AB står under Finansinspektionens tillsyn och är ett dotterbolag till Qliro Group AB. Eva-Lotta Berg Ljungström är interim Head of Qliro Financial Services.

Carolina har lång erfarenhet från GE Money Bank (nu Santander Consumer Bank) där hon började sin karriär inom riskhantering 1999. Hon tillträdde som General Manager för GE Money Bank Sweden under 2012. När banken förvärvades av Santander Consumer Bank utsågs hon till verkställande direktör för den kombinerade verksamheten. På GE Money Bank har hon haft ledande befattningar i företag under tillsyn av finansinspektioner i flera länder. Carolina har studerat vid universitetet i Örebro och vid Central Queensland University.

För mer information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Marcus Lindqvist, VD och koncernchef
Tfn: +46 10 703 20 00

Frågor från press, investerare och analytiker:
Erik Löfgren, Kommunikationschef
Tfn: +46 70 080 7506
E-post: press@qlirogroup.com, ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver CDON.com (Nordens ledande marknadsplats), Nelly.com och NLYman.com (mode), Gymgrossisten och Bodystore.com (hälsa och träning) samt Qliro Financial Services. Under 2016 omsatte gruppen 4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid-capsegmentet med kortnamnet QLRO.