CDON Group förvärvar samtliga återstående minoritetsaktier i Nelly.com

CDON Group AB (publ.) tillkännagav idag att de den 3 juli 2013 förvärvade samtliga återstående 2,23 procent av aktierna i dotterbolaget NLY Scandinavia AB (”Nelly.com”) från bolagets minoritetsägare för en köpeskilling av cirka 14 Mkr.

Förvärvet sker genom minoritetsägarnas utnyttjande av säljoptioner i enlighet med bestämmelserna i aktieägaravtalet mellan CDON Group och NLY Scandinavia AB:s minoritetsägare.

CDON Group förvärvade 89,0 procent av aktiekapitalet i NLY Scandinavia AB i augusti 2007 och har därefter löpande ökat sitt innehav i bolaget. CDON Group äger nu 100,0 procent av aktierna och rösterna i NLY Scandinavia AB.

För ytterligare information, besök www.cdongroup.com, eller kontakta:
Tfn: 46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups internetbutiker attraherar årligen omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder.