CDON Groups årsredovisning 2010

CDON Group AB (publ.) (’CDON Group’ eller ’koncernen’) har idag publicerat sin årsredovisning för 2010. Årsredovisningen återfinns på svenska och engelska på CDON Groups hemsida, cdongroup.com.

För ytterligare information, besök cdongroup.com, eller kontakta:

Frågor från investerare och analytiker:
Martin Edblad, finanschef
Tfn:                        +46 (0) 700 80 75 03
E-post:                  ir@cdongroup.com

Pressfrågor:
Tfn:                        +46 (0) 700 80 75 04
E-post:                  press@cdongroup.com

CDON Group är en av Nordens ledande e-handelskoncerner. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, LinusLotta.com, Heppo.com, RUM21.se) och Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com). CDON Groups nio internetbutiker attraherar omkring 115 miljoner besök och två miljoner unika kunder årligen. Under 2010 genererade gruppen 2,2 miljarder kronor i intäkter.