Marcus Lindqvist tillträder som VD och koncernchef för Qliro Group den 1 augusti 2016

Qliro Group AB (publ) meddelade idag att Marcus Lindqvist tillträder som VD och koncernchef för Qliro Group från och med den 1 augusti 2016.

Som tidigare offentliggjorts, utsågs Marcus Lindqvist till VD och koncernchef för Qliro Group i februari 2016. Marcus ersätter Paul Fischbein som i september 2015 informerade bolagets styrelse att han avsåg att lämna sitt uppdrag.

Denna information är sådan information som Qliro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juli 2016 kl. 08:00 CET.

Frågor från press, investerare och analytiker:
Erik Löfgren, kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 06
E-post: press@qlirogroup.com, ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2015 genererade gruppen över fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.