Nellys styrelse förstärks

Nellys (NLY Scandinavia AB:s) styrelse kommer att förstärkas med Maj-La Pizzeli och Louise Nylén som besitter lång erfarenhet av mode och digital marknadsföring.

–Vi förstärker nu styrelsen som ett steg i processen att göra Nelly till ett självständigt bolag. Qliro Group utvärderar sedan i somras en börsnotering eller en avyttring av Nelly. Nelly är ett av Nordens starkaste varumärken för mode på nätet, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Louise Nylén är Vice VD på LeoVegas och var dessförinnan Chief Marketing Officer. I hennes roller på LeoVegas har hon bland annat byggt en snabbväxande och effektiv marknads- och kundanskaffningsorganisation. Hon har tidigare erfarenhet av design och produktion från sin tid på OSM Group, en global leverantör av accessoarer till bland annat mobiler. Hon startade sin karriär på Bain och Company. Louise har en Master of Business Administration från Handelshögskolan i Stockholm.

Maj-La Pizzeli är medgrundare av ATP Atelier, grundare av HOW Fashion Industry AB och styrelsemedlem i Stutterheim Raincoats och Association of Swedish Fashion Brands. Hon var tidigare Product Director på Filippa K under 13 år och dessutom arbetat på RnB och Axstores. Maj-La har studerat vid textilinstitutet i Borås.

För mer information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Niclas Lilja, Head of Investor Relations
ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly.com och Qliro Financial Services som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2017 omsatte gruppen 3,4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.