Qliro Group emitterar och återköper C-aktier

Qliro Group AB (publ) (”Qliro Group”) tillkännagav idag att Qliro Group har genomfört en nyemission samt omedelbart återköp av 4 550 000 C-aktier. Aktierna har emitterats och återköpts i enlighet med åtgärder för att leverera aktier till deltagarna i bolagets långsiktiga incitamentsprogram som godkändes av årsstämman den 8 maj 2017.

Nordea Bank AB (publ) tecknade samtliga emitterade C-aktier till en teckningskurs om 2,00 kr. Samtliga emitterade C-aktier har därefter återköpts av Qliro Group för 2,00 kr. Genom nyemissionen av C-aktier kommer Qliro Groups aktiekapital att öka med 9 100 000 kronor.
Efter återköpet innehar Qliro Group samtliga 5 725 000 C-aktier i bolaget.

Syftet med emissionen och återköpet är att säkerställa framtida leverans av stamaktier till de anställda som deltar i Qliro Groups incitamentsprogram. C-aktierna kommer att omvandlas till stamaktier före leverans till berättigade deltagare i programmet. C-aktierna berättigar inte till vinstutdelning.

Niclas Lilja, IR-chef
Telefon: +46 736511363
E-post:
ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly.com och Qliro Financial Services som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2017 omsatte gruppen 3,4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.