Qliro Group publicerar årsredovisning 2016

Pressmeddelande, Stockholm, 4 april 2017

Qliro Group ABs årsredovisning för verksamhetsåret 2016 finns från idag tillgänglig på www.qlirogroup.com .

Denna information är sådan information som Qliro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 13:00 den 4:e april 2017.

Niclas Lilja, tillförordnad kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 736 511 363
E-post: press@qlirogroup.com, ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.