Qliro Group publicerar årsredovisning 2016

Pressmeddelande, Stockholm, 4 april 2017

Qliro Group ABs årsredovisning för verksamhetsåret 2016 finns från idag tillgänglig på www.qlirogroup.com.

Denna information är sådan information som Qliro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 13:00 den 4:e april 2017.

Niclas Lilja, tillförordnad kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 736 511 363
E-post: press@qlirogroup.com, ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.