Inspirationsdagar för detaljhandeln i Sverige, Danmark och Norge

En av fyra kunder är redo att lämna butiken på grund av dålig information och service. Kundupplevelse har blivit det nya slagfältet i kampen om kundens val. Varje skede av kundens resa räknas - få det rätt och du vinner merförsäljning och lägre driftskostnader.

Vad kan modern teknik innebära för kundupplevelsen i butiken, hur kan det förbättra uppfattningen om er och hur kan det skapa ökad försäljning? Få information och inspiration om hur ni kan förbättra kundupplevelse i butik på inspirationsdagarna.

Våra experter delar med sig av sina kunskaper från kunder såsom ICA, TDC, IKEA, Apoteket, 7-Eleven, Team Sportia, MQ, Marks & Spencer, Debenhams, Boots, m.fl.inom områdena:

• Kundflödeshantering/Kösystem
  • Digital butikskommunikation
  • Bakgrundsmusik

Några av våra talare/deltagare:

• Joakim Hansson, VD ZetaDisplay Sverige AB
  • Stein Rognerud, VD ZetaDisplay Norge AS
  • Patrik Thelin, VD ZetaDisplay Danmark A/S
  • Sven-Olof Husmark, VD Qmatic Nordic
  • Erlend Smörås, Qmatic Nordic
  • Alistair Agnew, CMO Qmatic Group
  • Gustav Nordlindh, VD Royalstreaming AB
  • Jake Benson, Royalstreaming AB

Vi kommer mellan den 9-13 maj att resa runt på fem olika platser i Norge, Sverige och Danmark. Vi bjuder dig på gratis inspiration och om du vill en bit mat och lite mingel. Kunskap får man i möten med människor och vi finns på plats med våra duktigaste medarbetare.

Läs mer på www.inspirerabutik.com

Michael Hallén, CEO Qmatic Group

46(0)31-756 4616, michael.hallen@qmatic.com

Qmatic är ledande när det gäller att maximera möjligheterna till optimala kundmöten. Qmatics lösningar integrerar onlinekanaler med personliga möten för att skapa en sömlös kundupplevelse. Qmatic hanterar kundresan från den första kontakten och inhämtar data vid varje tillfälle där kunden kommer möter personal eller självbetjäningspunkter, allt för att skapa en överlägsen kundupplevelse och märkeslojalitet. Qmatic är ledande inom finanssektorn, detaljhandeln, hälso- och sjukvård samt offentlig sektor och genom dotterbolag och partnernätverk är man verksamma globalt i över 122 länder med en årlig omsättning på drygt 500 MSEK. Exempel på detaljhandelskunder är Elgiganten, Telenor, Apoteket AB, ICA, Time Warner Cable, Vodafone, Samsung, Carrefour, Marks& Spencer, T-Mobile och Orange. Varje år används ett Qmatic system nästan 2 miljarder gånger någonstans i världen. Läs mer: www.qmatic.com, mobile.qmatic.com