Qmatic levererar kostnadsbesparing i kontors- och butiksmiljöer

Kombinationen av Qmatics och Teleoptis lösningar gör det möjligt att effektivisera bemanningen i kontors- och butiksnätverk med bibehållen servicenivå.

Qmatics  kösystem  registrerar kunddata såsom väntetider och besöksmönster i kontors- och butiksnätverk. Teleoptis system förutspår framtida transaktionsvolymer och bemanningskrav vilket gör det möjligt att göra optimala och rättvisa scheman som möter uppsatta kundservicemål och ökar effektiviteten.

Teleoptis avancerade och flexibla lösningar för bemanningsplanering är användarvänliga och ger snabb återbetalning. I konceptet finns inbyggd funktionalitet som ger personalen möjlighet att påverka scheman som skapar en balans mellan arbete och fritid med lägre personalomsättning som resultat.

En av de senaste kunderna att implementera den gemensamma lösningen är Skånetrafiken.

För ytterligare information:

Michael Hallén, CEO, tel 031-756 4616,  michael.hallen@qmatic.com

Qmatic är ledande när det gäller att maximera möjligheterna till optimala kundmöten. Qmatics lösningar integrerar onlinekanaler med personliga möten för att skapa en sömlös kundupplevelse. Qmatic hanterar kundresan från den första kontakten och inhämtar data vid varje tillfälle där kunden kommer möter personal eller självbetjäningspunkter, allt för att skapa en överlägsen kundupplevelse och märkeslojalitet. Qmatic är ledande inom finanssektorn, detaljhandeln, hälso- och sjukvård samt offentlig sektor och genom dotterbolag och partnernätverk är man verksamma globalt i över 122 länder med en årlig omsättning på drygt 500 MSEK. Exempel på detaljhandelskunder är Elgiganten, Telenor, Apoteket AB, ICA, Time Warner Cable, Vodafone, Samsung, Carrefour, Marks& Spencer, T-Mobile och Orange. Varje år används ett Qmatic system nästan 2 miljarder gånger någonstans i världen. Läs mer: www.qmatic.com, mobile.qmatic.com

Om oss

Qmatic Group är en marknadsledande teknologileverantör inom området Customer Journey Management. I mer än 30 år har vi hjälpt privata och offentliga organisationer att skapa fantastiska kundupplevelser med mjukvaru- och hårdvarulösningar som sömlöst hanterar digitala och fysiska kundmöten. Vår integrerade mjukvaruplattform och BI verktyg ge insikter för att bättre hantera kundinteraktioner, driva kampanjer och optimera personal och resursplanering. Qmatic möjliggör 1,8 miljarder kundresor varje år och är verksamma i mer än 120 länder med mer än 300 anställda och huvudkontor i Sverige. www.qmatic.com