Svenska Qmatic lanserar sin lösning för den amerikanska detaljhandeln

Qmatic, den globala ledaren inom lösningar och kunskaper för hantering av kundresan (Customer Journey Management), storsatsar på den amerikanska detaljhandelsmarknaden med sin sponsring av NRF Big Show i New York, branschens mest välbesökta mässa.

Qmatic har under många år framgångsrikt arbetat med globala detaljhandelsföretag för att förbättra kundupplevelser, öka försäljning och effektivisera verksamheter. Med över 60 000 installationer globalt, hos exempelvis internationella detaljhandelskunder som Elgiganten, Samsung, Marks & Spencer, Coolblue och Vodafone, stöder Qmatics plattform nära 2 miljarder konsumenter genom deras kundresor varje år.

Qmatic är ledande inom flera marknadssegment i USA. Företagets lösningar används exempelvis för att skapa snabb, effektiv och kundnära service för de som besöker Department of Motor Vehicles i över hälften av USAs stater. Man är också leverantör till butikerna för ett av landets största kabel-tv-bolag vilket lägger den perfekta grunden för att bredda företagets retailtjänster över landet.

Qmatics VD, Robert Ekström, kommenterar den nya satsningen:

USA-marknaden har en enorm potential och vi vet att vi kan bidrag med att hjälpa våra kunder revolutionera den amerikanska konsumentens kundupplevelse, säger Robert Ekström.

Den personliga kundupplevelsen, förmågan att hantera både on-line, mobilen samt allt som händer i butiken och samtidigt samla information som möjliggör databaserade beslut i realtid har blivit viktiga förutsättningar för detaljhandeln. Med vår globala erfarenhet, ledande mobila och mjukvarubaserade företagslösningar och kunskap om hur kundresor ser ut, har vi ett perfekt läge att hjälpa våra kunder att lösa dessa utmaningar.

NRF Big Show anordnas årligen av amerikanska National Retail Federation (NRF), världens största branschorganisation inom detaljhandel, och samlar 500 utställare och 33 000 deltagare från 94 länder.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Ekström, VD Qmatic
robert.ekstrom@qmatic.com

Qmatic Group är en marknadsledande teknologileverantör inom området Customer Journey Technology and Insights. I mer än 30 år har vi hjälpt privata och offentliga organisationer att skapa fantastiska kundupplevelser med mjukvaru- och hårdvarulösningar som sömlöst hanterar digitala och fysiska kundmöten. Vår integrerade mjukvaruplattform och BI verktyg ge insikter för att bättre hantera kundinteraktioner, driva kampanjer och optimera personal och resursplanering. Qmatic möjliggör 2 miljarder kundresor varje år och är verksamma i mer än 120 länder med mer än 300 anställda och huvudkontor i Sverige. www.qmatic.com