Quartiers Properties undersöker möjligheten att genomföra en kapitalanskaffning med eventuell listning av bolagets stamaktie

En kapitalanskaffning skulle ha till syfte att stärka Bolagets finansiella ställning samt bereda möjlighet för kommande förvärv.

Katri Lind
E-post: katri.lind@quartiersproperties.se

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta:

Marcus Johansson Prakt, IR-ansvarig

Quartiers Properties är ett svenskt fastighetsbolag som verkar på den spanska solkusten. Bolagets affärsidé är att förvärva främst semester- och fritidsrelaterade fastigheter med utvecklingspotential och förädla dessa till en attraktiv standard för att därefter hyra ut fastigheterna i långa hyreskontrakt till hyresgäster/operatörer. Bolaget skall genom dotterbolag äga, utveckla och förvalta fastigheter.

Mangold är Bolagets Mentor och likviditetsgarant. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50.

Denna information är sådan information som Quartiers Properties AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 december 2016 kl. 16:45.