Dr. Vidar Wendel-Hansen ny senior advisor till QuiaPEG

QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (publ) meddelar idag att man förstärker organisationen med Dr. Vidar Wendel-Hansen som senior advisor inom preklinisk och klinisk utveckling.

Dr. Wendel-Hansen är läkare med doktorsgrad i medicinsk vetenskap från Institutionerna för Tumörbiologi och Medicinsk Cellgenetik vid Karolinska Institutet. Han har varit verksam i drygt 20 år inom preklinisk och klinisk läkemedelsutveckling och har arbetat som medicinsk chef i både mindre bioteknikföretag och större läkemedelsbolag, bland annat som nordisk medicinsk chef vid Gilead Sciences och medicinsk chef för Novartis Sverige AB. Vidare har Dr. Wendel-Hansen arbetat såsom klinisk utredare på Läkemedelsverket. Dr. Wendel-Hansen kommer att arbeta åt QuiaPEG på konsultbasis.

-        Det är en stor tillgång för QuiaPEG att vi får dra nytta av Dr. Wendel-Hansens gedigna kunskaper och breda erfarenhet inom preklinisk och klinisk läkemedelsutveckling när QuiaPEG nu flyttar fram positionerna, säger Marcus Bosson, VD.

E-mail: marcus.bosson@quiapeg.com                                                    www.quiapeg.com