Stefan Persson, tidigare anställd hos QuiaPEG Pharmaceuticals, har beviljats undantag av AktieTorget från skyldigheter enligt Lock-up avtal

Stefan Persson var tidigare anställd hos QuiaPEG Pharmaceuticals AB, ett helägt dotterbolag till QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (publ) (”QuiaPEG”), som utvecklar förbättrade och patenterbara versioner av kliniskt validerade eller redan godkända läkemedel med hjälp av bolagets patenterade teknologiplattform.

I samband med listningen av QuiaPEG på AktieTorget ingick ledande befattningshavare s.k. lock-up avtal avseende bland annat försäljning av aktier i bolaget. AktieTorget har enligt avtalet rätt att bevilja undantag från avyttringsförbudet av aktier i QuiaPEG. Sådant undantag har AktieTorget beviljat och Stefan Persson har därvid erhållit rätt att avyttra aktier i QuiaPEG. Information om lock-up avtalen har tidigare offentliggjorts genom QuiaPEGs listningsmemorandum av den 30 mars 2017.

E-mail: marcus.bosson@quiapeg.com
www.quiapeg.com

Denna information är sådan information som QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 december 2017