Quickbit eu AB (publ) anlitar Jörgen Eriksson som senior rådgivare

Quickbit har anlitat Jörgen Eriksson som senior rådgivare till företagets styrelse. Jörgen har gedigen erfarenhet av strategi och affärsutveckling, samt ett brett internationellt kontaktnät som kommer att vara till gagn för Quickbits utveckling och expansion.

Under februari deltog Quickbit i det internationella seminariet ”Cryptocurrency Trading Conference” i Gibraltar. Syftet var att vinna kunskap om hur Gibraltar, som första jurisdiktion i Europa, infört ett regelverk för kryptovalutor.

Jörgen Eriksson är sedan millennieskiftet verksam internationellt som expertrådgivare. Han har arbetat med affärsutveckling i både offentlig och privat sektor med fokus på innovation, strategi och tillväxt. Jörgen startade sin karriär i svenska investmentbanker och var på 1990-talet Director of EMEA för Wall Street Systems, där han bland annat ansvarade för projekten för ECB att skapa systemen för eurozonens centralbankers marknadsoperationer. I sin roll som senior rådgivare kommer Jörgen Eriksson främst att arbeta med företagets tillväxtstrategi och internationalisering.

– Jörgen är en mycket erfaren expert inom en rad områden som är relevanta för Quickbit och blir med sin kunskap och sina kontakter en viktig förstärkning till ett redan kompetent, internationellt team. Med Jörgen får styrelsen ett ypperligt, strategiskt bollplank vilket gör att vi står ännu bättre rustade för expansionen av företaget, säger Reinhold Konnander, vd för Quickbit.

– Det känns mycket stimulerande att vara delaktig i utvecklingen för Quickbit, som har potential att bli en ledande aktör på marknaden för kryptovalutor. Jag ser fram emot att kunna bidra och stötta med erfarenhet, insikter och kontaktnät på denna spännande och intressanta resa för företaget, säger Jörgen Eriksson, senior rådgivare till Quickbits styrelse.

Seminariet i Gibraltar lockade en stor mängd aktörer från alla delar av den internationella marknaden för kryptovalutor, från teknikföretag till finansinstitutioner. Att seminariet hölls just i Gibraltar är ingen slump då det brittiska territoriet aktivt arbetar för att expandera den lokala finanssektorn, bland annat med ett nytt regelverk för kryptovalutaområdet.

Att Gibraltar tar steget att reglera detta område är väldigt intressant och för Quickbits del är det samtidigt mycket bra att träffa och utbyta information med andra aktörer på marknaden för kryptovalutor. Vi tror att ett tydligt, juridiskt ramverk för såväl kryptovalutor som blockkedjeteknik är viktigt, då detta ger stabilitet och tydliga spelregler för samtliga inblandade aktörer, säger Jörgen Eriksson.

Reinhold Konnander, Verkställande direktör, Quickbit, tel: 073-068 56 20, epost: reinhold@quickbit.eu

Jörgen Eriksson, Senior rådgivare till styrelsen, Quickbit, tel 070-681 27 77, epost: jorgen@quickbit.eu

Om Quickbit AB (publ)

Quickbit AB erbjuder sina kunder en säker, snabb och enkel handelsplats för kryptovalutor. I en värld där utvecklingen av nya valutor såsom Bitcoin sker snabbt och blir en liten men viktig del av det dagliga livet för människor som handlar på internet, är Quickbit och dess plattform en naturlig marknadsplats.

Med en teknisk plattform baserad på senaste teknologi inom Blockchain och Artificiell Intelligens har Quickbit skapat en trygg tjänst för att stödja företag och privatpersoner i handel där de använder kryptovaluta.