Inbjudan till seminarie i Almedalen

Måndagen den 4:e juli medverkar QuickCool i ett seminare med temat ”Från bidrag till börsnotering  - har vi rätt kapitaliseringsförutsättningar för start-ups i Sverige?” och hälsar tillsammans med arrangörerna GU Ventures, Västra Götalandsregionen, Swedish Growth Fund, AktieTorget och NyTeknik alla varmt välkomna!

John Wennborg, VD i QuickCool, kommenterar

- Det är både spännande och roligt att få delta i ett evenemang under Almedalsveckan. Att samtidigt få berätta om QuickCool och bolagets historia och förhoppningsvis bidra till ett positivare finansieringsklimat för andra start-ups är otroligt positivt och givande.

Läs mer om seminariet i bifogad PDF, alternativt på webben (länk)

För information om bolaget, vänligen kontakta

QuickCool är ett svenskt medicintekniskt bolag, vars affärsidé är att rädda liv och förhindra hjärnskador vid akut hjärnischemi (otillräcklig blodförsörjning till hjärnan) genom att utveckla och tillhandahålla ett unikt och globalt patenterat kylsystem, TTM 2.0. QuickCool är verksamt på den snabbväxande marknaden, Targeted Temperature Management (TTM), för hjärnskyddande kylbehandling av patienter med t ex akut hjärtstopp och stroke. QuickCools system skyddar hjärnan genom att kyla i näshålan och utnyttjar därmed den medfödda värmeväxlaren i näsan. QuickCools intranasala metod erbjuder skonsam och oavbruten kylbehandling för både vakna och sövda patienter. QuickCool är noterat på AktieTorget och bedriver sin verksamhet på Ideon Science Park i Lund. För mer information vänligen se www.quickcool.se