Månadsbrev november 2017

Bäste Aktieägare,

Vi inledde november månad med förberedelser inför TÜV Süds granskning av QuickCools kvalitetsledningssystem - och i mitten av månaden så besökte de oss. Som vi tidigare har nämnt så är CE-märkning ett krav för att få sälja medicintekniska produkter inom EU och denna gång gällde certifiering mot ISO 13485:2016, som fortsatt ger oss rätten att CE-märka våra produkter. Vi upplever att revisionen gick som förväntat bra och vi tror oss ha ett nytt certifikat inom några veckor.

QuickCool besökte Medica, världens största medicintekniska mässa, under två hektiska dagar. Vi passade på att träffa några av våra underleverantörer samt träffa potentiella distributörer från några europeiska marknader. Det är viktigt för oss att verkligen utvärdera dem nogsamt så att vi slutligen väljer den mest optimala partnern för varje marknad. Vi måste vara proaktiva i vårt arbete och förbereda vår lansering på den europeiska marknaden på allra bästa sätt.

November månad har även i mång och mycket präglats av vår nyemission. Även om en nyemission kräver mycket förberedelser och arbete, så är det samtidigt väldigt roligt. Man får fler möjlighet än vanligt att träffa nya, gamla och blivande aktieägare och prata med dem som antingen är nyfikna på QuickCool som företag eller som önskar veta mer om vår unika nasala kyllösning.

Vi intervjuades av Remium i Stockholm, deltog på Sedermera dagen i Malmö, deltog på Stora Aktiedagen i Göteborg, och besökte Aktiespararnas lokala föreningar i Kävlinge, Lomma, Staffanstorp och Vellinge.

Jag vill även passa på att påminna alla om vår pågående nyemission. Kom ihåg att teckningstiden pågår t.o.m. den 14 december 2017. Teckningskursen är 1,50 SEK per aktie. Notera att det redan finns teckningsförbindelser om cirka 8,4 MSEK från bl.a. huvudägare, styrelseledamöter och VD. Du får jätte gärna kontakta mig direkt om du har frågor.

Titta gärna förbi vårt kontor och hälsa på. Alla är välkomna!

bolagets hemsida kan du hitta “Frågor och svar” där vi samlar många vanligt förekommande frågor och QuickCool och vår produkt.

QuickCool önskar dig trevlig första advent!

QuickCool är ett svenskt medicintekniskt bolag, vars affärsidé är att rädda liv och förhindra hjärnskador vid akut hjärnischemi (otillräcklig blodförsörjning till hjärnan) genom att utveckla och tillhandahålla ett unikt och globalt patenterat kylsystem, The QuickCool system. QuickCool är verksamt på den snabbväxande marknaden, Targeted Temperature Management (TTM), för hjärnskyddande kylbehandling av patienter med t ex akut hjärtstopp och stroke. QuickCools system skyddar hjärnan genom att kyla i näshålan och utnyttjar därmed den medfödda värmeväxlaren i näsan. QuickCools intranasala metod erbjuder skonsam och oavbruten kylbehandling för både vakna och sövda patienter. QuickCool är noterat på AktieTorget och bedriver sin verksamhet på Ideon Science Park i Lund. För mer information vänligen se www.quickcool.se