Mer från Bolaget Månadsbrev januari 2019

Under januari månad har vi fokuserat på testning och produktionsfrågor, möten med leverantörer, kallat till en extra bolagsstämma och anställt en erfaren mjukvaruingenjör.

Vi har fortsatt arbetet med testning av olika delar av systemet och optimering av produktionen. Verktyg för att optimera produktionen av våra Nasal Cooling Kits har beställts för att därigenom skapa synergieffekter, spara både material och tidsåtgång samt möjliggöra storskalig produktion med så få manuella moment som möjligt. Våra samarbetspartners deltar aktivt i arbetet med att sänka våra produktionskostnader.

Vi kallade till en extra bolagsstämma. Den kommer att hållas den 18 februari kl. 17.00 i QuickCools lokaler i Lund. Läs gärna mer på vår hemsida. Sammanfattningsvis föreslår Styrelsen att den extra bolagsstämman beslutar om sammanläggning av bolagets aktier i förhållandet 1:10, vilket innebär att tio (10) befintliga stamaktier byts ut mot en (1) ny aktie av samma slag. Dagens låga aktievärde gör att skillnaden mellan köp och säljkurs alltför ofta har varit oacceptabelt stor, vilket är till nackdel för de som vill handla med bolagets aktie.

För att möjliggöra sammanläggningen av aktier enligt förslaget, föreslår styrelsen att bolagsordningens gränser för aktiekapitalet (§ 4) och bolagets aktier (§ 5) ändras enligt förslaget.

Förslaget innebär att aktiekapitalet i bolaget minskas genom avsättning till fritt eget kapital. Minskningen ska resultera i ett nytt kvotvärde om 1 kr per aktie, varför minskningsbeloppet beror på aktiekapitalet vid tillfället för registrering.

Jonas Wahlfrid börjar i nästa vecka (den 4 februari) sin anställning hos QuickCool som Senior Embedded Software Engineer. Jonas har en Master i datavetenskap och lång arbetslivserfarenhet som både automationsingenjör och mjukvaruingenjör. Hans specifika kunnande inom reglerteknik är särskilt givande. Framgent kommer han att vara ansvarig för optimering av QuickCool® SYSTEM och för att driva nästa generationers kylsystem. Jonas kommer att undervisa och lära upp våra distributörer och kunder på våra lösningar, samt ta hand om framtida service och underhåll.

Följ oss gärna på LinkedIn. Eller ta del av ytterligare information som finns på vår hemsida: http://www.quickcool.se/

Fredrik

Fredrik Radencrantz

QuickCool AB