Mer från Bolaget Månadsbrev maj 2018

Maj månad präglades av bolagsstämma, delårsrapport, deltagande i Strokesyd, telefonkonferenser med potentiella distributörer samt avtackning av några av våra konsulter.

Vi började månaden med bolagsstämma och publiceringen av vår delårsrapport. Glädjande var att flera aktieägare deltog på bolagsstämman.

Vi deltog på StrokeSyds årliga möte i Lund, där både svenska och utländska forskare och läkare presenterade och diskuterade ämnen såsom risk faktorer, hur man kan minska risken för stroke, akut stroke och rehabilitering.
(StrokeSyd arbetar med forskning, vårdutveckling och innovationer inom området stroke. Läs gärna mer på http://strokesyd.se/.)

Aktiespararna arrangerade Aktiedagen i Malmö. Vi passade på att ställa ut och fick möjlighet att prata och besvara frågor från många intresserade aktieägare. Det var över 90 besökare på plats och
1 255 tittade på webben under dagen.

Ta gärna del av QuickCools presentation som presenterades på Aktiedagen på följande länk:

Omslaget till Aktiespararnas eventbroschyr pryddes av QuickCools VD som besvarade frågor från en nyfiken aktieägare vid ett tidigare tillfälle.

Vi avslutade månaden med att avtacka flertalet av våra konsulter som har hjälpt oss med mekanik, mjukvaruprogrammering, mjukvarutestning och inköpsfrågor genom en picknick i Lunds Botaniska Trädgård. Desto närmare CE-märkningen vi kommer, desto färre konsulter behöver vi. Bolagets olika faser kräver olika kompetenser och vi kommer att fortsätta med att succesivt fasa ut våra duktiga konsulter.

bolagets hemsida kan du hitta “Frågor och svar” där vi samlar många vanligt förekommande frågor om QuickCool och vår lösning.