Brand i byggnad Lerum

I dag lördag den 7 november Kl 09:52.larmades Räddningstjänsten Storgöteborg till brand i byggnad vid Bockaberg i Floda utanför Göteborg.

Totalt skickades 4 stationer med 25 brandmän till platsen. Vid vår framkomst brann det i en byggnad. Klockan 11:00 var branden släckt. Räddningstjänsten Storgöteborg har nu 6 brandmän kvar på platsen och eftersläckningsarbetet beräknas pågå till ca klockan 14:00. Det fanns inga personer i byggnaden.

Mer information om händelsen hänvisas till Polisen ock Lerums kommun.

Stabschef Thomas Andersson 031-3352600

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 780 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900, varav 400 är heltidsbrandmän och 150 RiB (Räddningspersonal i beredskap)