Brand i hotellrum GBG

RSG larmades till en brand i hotellrum på Hisingen/Lindholmen i GBG. Branden släckt och inga persons skador är rapporterade från händelsen.

Vid 21.15 larmades enheter från 3 stationer på grund av en brand i ett hotellrum på 8 vån i ett hotell på Lindholmen/Hisingen. Branden har släckts av hotellets egna sprinklersystem och utrymning av gäster har fungerat via hotellets utrymningslarm. RSG larmade enheter från 3 stationer samt ledningsenheter ca 30 räddningspersonal. Pga sprinklern har mycket vatten spridit sig i vissa delar av hotellet som nu RSG hjälper till med att minimera skadorna från. Även viss rökspridning har skett som vi nu evakuerar från drabbade utrymmen. Hotellets egna system har fungerat och hjälpt till att minimera skadorna. Inga person skador är rapporterade och gästerna blir omhändertagna på hotellet. RSG har börjat avveckla visssa enheter, men kommer att vara kvar till efterarbete i ca 2 tim till. Brandorsaken är tills vidare okänd.

Operativ stabschef/Bosse Andersson.