Brand i lagerlokal Backa

RSG larmade flera enheter till en brand i en större lagerlokal i Backa. Lokalen är tom i väntan på eventuell rivning enligt ägarens uppgifter. Pga lokalens storlek och oklara uppgifter om det fanns personer kvar i byggnaden, larmades flera enheter och ledningsresurser till Insatsen, totalt ca 10 enheter plus ledningsenheter ca 30 räddningspersonal. Initialbranden är nu släckt och begränsad inom byggnaden,  men personal finns kvar för att kontrollera eventuell ytterligare värmespridning i konstruktionen. Det finns i nuläget inga rapporter om personskador i samband med insatsen. Ägaren har representanter på plats. RSG beräknar att kunna påbörja en avveckling av resurser inom kort. Ytterligare efterbevakningsbehov sker i samråd med ägarrepresentanter på plats.

Stabschef Bosse Andersson