Eldningsförbudet fortsätter att gälla i Storgöteborg

Inom Räddningstjänsten Storgöteborgs område gäller fortfarande det eldningsförbud som fattades den 22 maj av kommunerna Göteborg, Kungsbacka, Härryda, Partille, Lerum och Mölndal.

Eldningsförbudet kommer att gälla tills vidare och bedömningar görs kontinuerligt.

- Väderprognosen visar på soligt och varmt väder och den nederbörd som kom förra veckan är inte tillräcklig för att väta djupare ner i marken där det fortfarande är mycket torrt, berättar Anders Ekberg, räddningschef i beredskap. Vår uppfattning är att allmänheten varit bra på att uppmärksamma eldningsförbudet och tagit hänsyn till de regler som gäller.

Mer information finns på www.rsgbg.se