Läckande gasolvagn på Hisingen

Srax efter klockan 16 larmades Räddningstjänsten i Storgöteborg till en läckande gasolvagn i oljehamnen. Vagnen står på ett industrispår utefter Oljevägen. Räddningstjänsten är på plats med styrkor från tre brandstationer, Lundby, Gårda och Kortedala totalt ca 25 personal fördelat på 8 enheter inklusive ledningsfunktioner. Oljevägen är avstängd under räddningsarbetet och just nu inväntar vi personal från verksamheten som ska vara behjälpliga med att täta läckaget. Det är ingen fara för allmänheten, utsläppet är begränsat, och inte i närheten av några bostäder. Vi har inga rapporter om att någon person har kommit till skada. Räddningstjänsten kommer att finnas kvar på platsen tills läckaget är åtgärdat.

Anders Gärdhagen

Stabschef