Rasrisk i P-hus Angeredstorg

Rasrisk i P-hus Angereds centrum.

ti, maj 15, 2018 17:51 CET

Rasrisk i P-hus Angereds centrum. Uppdatering från Räddningstjänsten Storgöteborg.

Tid för larm

15 maj 2018 kl. 16:36

Angereds Cenrum, Göteborg

Skador

Inga personskador rapporterade

Delar av innertaket i P-huset är påverkade och det föreligger risk fört ras.

Insatta resurser

Enheter och personal från två brandstationer samt ledningspersonal cirka 20 personer. Utöver detta polis, ambulans samt samverkande från verksamhet och stadsdelen.

Räddningstjänstens insats

Räddningstjänsten Storgöteborg har säkerställt att inga personer är skadade eller finns i byggnaden. Vi har tillsammans med polisen spärrat av hela P-huset för att inte någon skall komma in före det är konstaterat att byggnaden är säker.

Räddningstjänsten kommer att sätta upp en typ av stöttor för att förhindra ras till expertis finns på plats och tar över . Succesivt kommer avspärrningarna att krympas så att allmänheten kan hämta ut sina bilar.

Verksamheten ovan P-huset pågår som vanligt.

Vi uppdaterar efterhand som nya uppgifter når oss.

Uppdatering:

Räddningstjänsten Storgöteborg är klara på plats och har lämnat över till fastighetsägare. De kommer nu att med hjälp av byggföretag reparera och återställa fastigheten.

Räddningstjänsten Storgöteborg har fortfarande viss utrustning på plats tills byggföretaget har etablerat sig. Delar av P-huset är fortsatt avspärrat.

Vid behov uppdateras detta meddelande.

Stabschef Hans Trengereid