Uppdatering trafikolycka med gasfordon, Björkliden

Fordonet är bärgat från platsen och räddningsinsatsen  är avslutad.

Räddningsinsatsen på Björkliden är nu avslutad. Fordonet har bärgats från platsen. De boende som sedan igår kväll varit utrymda på grund av explosionsrisken med utläckande gas kan nu återvända till sina bostäder.

Stabschef Hans Trengereid

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 780 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900, varav 400 är heltidsbrandmän och 150 RiB (Räddningspersonal i beredskap)