Utsläpp av gas i Energihamnen

Räddningstjänsten Storgöteborg fick runt klockan 10 in ett larm om gasutveckling från en industri i Energihamnen.

Räddningstjänsten agerade enligt den särskilda larmplan som finns för den typen av händelser och ett 10-tal enheter larmades till platsen.

Utsläppet bedöms nu vara under kontroll men arbete pågår för att säkerställa att ingen ytterligare gasutveckling sker. Indikering pågår på platsen för att säkerställa vilken typ av gas det rör sig.

Utsläppet skedde inomhus och personalen på plats utrymde själva lokalen. Det finns inga uppgifter om skadade.

I nuläget finns ingen risk för allmänheten men alla uppmanas att respektera de avspärrningar som satts upp av polis och räddningstjänst.

Anders Lundblad, Stabschef Räddningstjänsten Storgöteborg