Order på maskintjänster i Norge

Report this content

Railcare har fått en order på en maskin med operatörer för maskintjänster i Norge under andra halvåret.

Railcare har fått order på uthyrning av en Railvac inklusive operatörer, för maskintjänster i Norge. Arbetena består av ballastbyten och kabelhantering och projektet startar i juli och pågår fram till vintern. Den första månaden är det arbeten i Narvik och sedan flyttas maskinen ner till södra Norge. Ordervärdet är cirka 4 MSEK och kunden är NJD Railvac AS.

Då det redan är full beläggning för våra Railvac-maskiner i Skandinavien så kommer en av de engelskanpassade maskinerna (RAUK 1) med operatörer från Storbritannien att användas för projektet. Det passar väldigt bra in i vår verksamhet, eftersom vi just nu inte har beläggning fullt ut för maskinerna i Storbritannien, men nu får beläggning för en av dessa maskiner under resten av året.

- ­Det känns mycket bra att vi har fått in den här ordern, det innebär att vi kan optimera beläggningen för våra maskiner i utlandsverksamheten, säger Daniel Öholm, VD på Railcare Group AB.

För ytterligare information kontakta:
Daniel Öholm, VD
Railcare Group AB
daniel.oholm@railcare.se

Railcare Group AB (publ) är en koncern som erbjuder järnvägsbranschen systemlösningar inom vakuumteknik, trumrenovering och specialtransporter. Järnvägsbranschen befinner sig i en mycket positiv utveckling, med ökad persontrafik, snabb utveckling av kostnadseffektiva godstransporter samt ett stigande miljömedvetande och stora investeringsbehov där Railcare har unika möjligheter att leverera lösningar. Railcare Group AB (publ):s aktie är noterad på AktieTorget sedan oktober 2007. Railcare Group AB är moderföretag i en grupp av sju dotterbolag och ett intressebolag. Företaget har 120 anställda och årsomsättningen är omkring 350 Mkr. Företagets säte är i Skelleftehamn.

Taggar:

Citat

¬Det känns mycket bra att vi har fått in den här ordern, det innebär att vi kan optimera beläggningen för våra maskiner i utlandsverksamheten.
Daniel Öholm, VD