Ramirent noteras inte på Stockholmsbörsen

Ramirent noteras inte på Stockholmsbörsen Finska Ramirent meddelade i anknytning till att budet på Altima lades att man skulle utreda förutsättningarna för en notering av Ramirents aktier på Stockholmsbörsens O-lista. Ramirents styrelse har på basis av denna utredning och med hänsyn till den pågående integrationen mellan Helsingforsbörsen och Stockholmsbörsen beslutat att bolaget inte för närvarande kommer att ansöka om notering av aktierna på Stockholmsbörsens O-lista, meddelades i en pressrelease den 1 juli. Bolaget avser erbjuda ägare av aktier i Ramirent som är registrerade hos svenska VPC en förenklad försäljningsprocess för att minska förmedlingskostnaderna vid försäljning av en begränsad mängd sådana aktier. Närmare information gällande denna försäljnings-process ges i delårsrapporten för perioden fram till 2004-06-30. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20041021BIT21360/wkr0001.pdf

Om oss

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. http://ramirent.se