Ramirent satsar på bättre arbetsmiljö för Sveriges byggarbetare

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent vill göra skillnad och satsar nu på högre säkerhet och en bättre arbetsmiljö på Sveriges byggarbetsplatser med en landsomfattande kampanj under namnet Tryggare byggare.

- Med våra produkter, vår utrustning och vår kunskap kan vi göra skillnad. Ramirents lösningar gör det lätt för både arbetsgivare och byggarbetare att påverka arbetsmiljön i positiv riktning, säger Ramirents vd Peter Dahlsten.

Med en specialutrustad trailer besöker Ramirent byggarbetsplatser runt om i landet. Här får besökaren både en upplevelse av och kunskap om de risker som byggarbete för med sig och hur man kan minimera dem med hjälp av maskiner och utrustning ur Ramirents sortiment.

Under 2011 utbildas dessutom alla Ramirentanställda, drygt 550 personer, varav närmare 60 personer får djupare kunskap och blir resurspersoner inom området.

– Tryggare byggare är en unik satsning i branschen och som en av de ledande maskinuthyrarna i landet har vi utrustning och kunskap som förbättrar arbetsmiljön på Sveriges byggarbetsplatser, säger Ramirents vd Peter Dahlsten.

Tryggare byggare finns också på webben, tryggarebyggare.se.

Kontaktperson: Heléne Levy, informationsansvarig Ramirent AB, tel 031-57 67 11.

Ramirent AB är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.