Ramirent satsar på egen liftverksamhet – säljer sin aktiepost i Stavdal Lift AB

Ramirent Holding AB har idag sålt sin aktiepost i Stavdal Lift AB. Köpare är delägaren Hammarvikens Industri AB.

Stavdal Lift AB har varit ett delägt bolag i Ramirent Holding AB, vilket nu säljer sin andel till den andra delägaren Hammarvikens Industri AB. -Liftar är ett strategiskt produktområde inom Ramirentkoncernen och försäljningen sker som ett led i Ramirents strategi att bygga upp en självständig liftverksamhet som täcker hela den svenska marknaden, säger Ramirents vd, Mikael Öberg. I och med att vi tydliggör verksamheten kan vi med större kraft fortsätta att bygga upp det nya varumärket Ramirent.

Om oss

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. http://ramirent.se