Sagobröllop förgyllde Ramundberget " Sa ja på 1000 meters höjd, åkte pistmaskin för nygifta "

Report this content

På 1000 meters höjd vigdes Marie Öresjö och Johan Mattsson som vunnit Ramundbergets mycket uppmärksammade bröllopstävling; att gifta ihop en längdskidåkare med utförsåkare. Med utomhusvigsel, alpinåkning i brudklänning, längdskidåkning i frack, specialdesignade ringar av lokala Härjedalssmeden Torgny Odén, unik bröllopsmeny av White Guideprisvinnande Hampus Thunholm och Joel Kaspersson (Agatons Restaurang) och tårta av Christina Viking (BAK) firade lyckliga paret kärleken; lika stor till skidåkning som till varandra. Nedfärden från fjälltoppen blev pistmaskin för nygifta.

”Bröllopet och helheten blev tusen gånger bättre än vad vi hade hoppats på, vi är det lyckligaste paret i världen just nu”, säger det nygifta paret Marie och Johan Mattsson från Enebyberg, Danderyds Kommun norr om Stockholm som i våras vann Ramundbergets sagobröllop till ett värde av 102 015 kronor i stark konkurrens med 250 andra par.

Vinnarparet med sina gäster anlände till den lilla skidorten Ramundberget som är en del av Funäsfjällen i Härjedalen redan under onsdagen; allt för att sätta sista bitarna inför den stora dagen på plats. Förutom specialdesignade ringar som skulle provas, var avsmakning av unika bröllopsmenyn och tårtan inbokad liksom extra träning inom kombiskidåkning av både alpint och längd genomföras där paret fick proffshjälp.

”Visst var det pirrigt att åka alpint i specialdesignade brudklänningen och längd i frack inför alla bröllopsgäster innan vigseln, men vilken sagolik entré det blev”, fortsätter Marie och Johan Mattsson. ”Att också molnen skingrade sig så att fjällvärlden bjöd på gudomliga vyer gav inramning till kalaset vi sent ska glömma. Vi blev också så förälskade i Ramis så vår morgongåva till varandra är att återvända hit i sommar och uppleva äkta fjällvärlden även då”.

Sista svängen avslutar skidsäsongen - sommarmånaderna bjuder på vacker natur

”Det var en ära att få arrangera sagobröllopet här hos oss”, säger Bitte Nilsson, marknadschef, Ramundbergets Alpina. ”Få vet om hur vackert och stämningsfullt ett fjällbröllop verkligen kan vara och vi hoppas självklart fler inspireras av personliga och hållbara bröllop i vinterlandskap. Nu önskar vi paret all lycka”.

Efter bröllopet och skidtävlingar hålls under kommande helg uppmärksammade ’K2- womens camp’ för att sedan 25-28 april avsluta årets skidsäsong med ”Sista Svängen”; en fartfylld helg där bland annat artisterna MUSTASCH, Icona Pop och Stiftelsen höjer temperaturen.

” Skidåkningen de här sista helgerna här är verkligen Top Noch, vi har äkta snö, vackra vyer och solen värmer skönt. Sedan till sommaren öppnar sig minst lika bedårande natur för vandring, fjällcykling och andra spännande aktiviteter. Året om kan man alltså njuta av äkta svenska fjäll”, avslutar Bitte Nilsson.

• Se även pressbilaga1 med detaljer för hela bröllopsmenyn & dryck, bröllopstårtan, samt information om de unika ringarna.

Pressbilder från fjällbröllopet i vinterlandskap, menyn, dukningen och detaljer från vigsel och middag, samt andra pressbilder från Ramundberget finns att tillgå genom länken:

Login: press / press

Vid anvädning av pressbilder bröllop ange: Foto Pressbild Ramundberget/Jocke Lagerkrantz.

Övriga pressbilder ange: Foto Pressbild/Fotografens namn finns under informationsfliken.

För mer information om Ramundberget samt högupplösta bilder kontakta:

Bitte Nilsson, Marknadschef Ramundbergets Alpina AB, 070-646 75 98, bitte.nilsson@ramundberget.se

För intervjumöjlighet med nygifta Marie och Johan Mattsson kontakta:

tanja@greenwood.se Greenwood Communications, 0707-91 57 36

Ramundberget i Funäsfjällen (Härjedalen) är en genuin ursvensk fjällort som startade 1936 av äkta paret Agaton och Brita. Äktheten, litenheten och traditionen är nyckelord som värnas om och behandlas med respekt oavsett om man kommer för att avnjuta skidåkning under vintern eller något av de många vandringslederna under sommartid. Här finns idag 30 mil längdspår, 42 nedfarter, 9 liftar, Mickelinas värld, SPA, helikopterskidåkning, restauranger, golf, kanot, cykling och vandringsleder. Boendet består av ett fjällhotell samt fristående stugor. Mer information hittar du på www.ramundberget.se