Populärt med bemanningsföretag

Report this content

Om man är arbetslös och vill skaffa sig ett nytt jobb är det nu relativt accepterat att gå via ett bemanningsföretag. 58% av svenskarna håller med om påståendet ”Om jag var arbetslös skulle jag gå via ett bemanningsföretag för att skaffa ett nytt jobb”. Detta visar undersökningen Randstad Workmonitor.

I Norge och Danmark är det ännu mer accepterat och över 60% av den arbetande befolkningen i de båda länderna kan tänka sig att gå via ett bemanningsföretag för att skaffa ett nytt jobb. Globalt ligger siffran på 69%.

Randstad Workmonitor är en kvantitativ studie som lanserades i Holland 2003. Undersökningen som omfattar 23 länder publiceras fyra gånger per år och mäter lokala och globala trender på arbetsmarknaden. Underlaget till rapporten tas fram via ett intervjuformulär online och inkluderar personer i åldrarna 18-65 år som arbetar minst 24 timmar per vecka. Det görs minimum 400 intervjuer per land.

För ytterligare information vänligen besök: http://www.slideshare.net/randstadsweden/randstad-workmonitor-1

För mer information, vänligen kontakta:
Alexandra Gelsi, Pressansvarig Randstad Sverige 0729 88 94 04, alexandra.gelsi@randstad.se

Randstad Sverige är en del av den internationella koncernen Randstad Group. Randstad förmedlar varje dag arbeten till fler än 550 000 människor i hela världen. Vi finns representerade i över 40 länder och har 4 700 kontor i Europa, Nord- och Sydamerika och i Asien. I Sverige är vi bland de främsta bemanningsföretagen med kontor ibland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.

Taggar: