Ny VD i Raybased

Raybased AB har kommit överens med Jonas Almquist om att han ska bli Raybaseds nya VD. Jonas har tidigare bl a varit VD för Bergen Energi och har lång erfarenhet av arbete inom energiområdet med stark koppling till förnyelsebar energi och fastighetssektorn.

Genom den vid bolagsstämman riktade emissionen och redan ägda aktier i Raybased kommer Jonas också bli en av bolagets större delägare med ca 400 000 aktier.

Lennart Olving, nuvarande VD, fortsätter att arbeta operativt med bolagets etablering i Nordamerika, samt bolagets ”supply chain”. Fr o m den 1 november efter konstituerande möte återgår Lennart till sin tidigare roll som styrelseordförande.

”Styrelsen är mycket nöjd med att få presentera Jonas Almquist som ny VD. Hans kompetens och erfarenhet stämmer utmärkt väl med styrelsens fokus på ökad försäljning. Jonas kommer nu in i bolaget med gedigen bakgrund och stor energi i exakt rätt tid”, säger Lars Elmberg, styrelseordförande i Raybased AB.

”Raybased är ett bolag med extrem potential. Många kan tillverka trådlösa sensorer men bara Raybased kan både mäta och styra trådlöst i stor skala. Företagets lösningar ökar komfort och produktivitet för hyresgästen samtidigt som kostnad och CO2-utsläpp minskar. Jag är stolt över
att få ansvaret att kommersialisera Raybaseds lösningar i stor skala”, säger Jonas Almquist.

Jonas tillträder som VD den 1 november.

Mer information lämnas av:

Lars Elmberg
Styrelseordförande, Raybased AB (publ)
Telefon: +46 708 23 70 04
E-post: lars.elmberg@raybased.com
Jonas Almquist
Tillträdande VD, Raybased AB (publ)
Telefon: +46 702 58 38 88
E-post: jonas.almquist@raybased.com

Om Raybased AB (publ)
Raybased är ett svenskt PropTech-bolag med ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t.ex. värme, ventilation och belysning. Det kommunicerar med befintliga fastighetssystem på marknaden och möjliggör enkel integration mot framtida
IoT-tjänster. Raybaseds fokus är att förenkla vardagen via digitalisering.
Läs mer om företaget på bolagets hemsida: www.raybased.com
Bolaget är listat på Spotlight www.spotlightstockmarket.com

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Lars Elmberg, styrelseordförande i Raybased AB
Raybased är ett bolag med extrem potential. Många kan tillverka trådlösa sensorer men bara Raybased kan både mäta och styra trådlöst i stor skala. Företagets lösningar ökar komfort och produktivitet för hyresgästen samtidigt som kostnad och CO2-utsläpp minskar. Jag är stolt över att få ansvaret att kommersialisera Raybaseds lösningar i stor skala
Jonas Almquist, tillträdande VD i Raybased AB