Partneravtal tecknat med stor internationell aktör

Raybased har tecknat ett partneravtal, gällande en molnbaserad IoT-plattform, med ett stort internationellt bolag. Avsikten med partneravtalet är att kunna möta det mycket stora intresset och de höga krav som Raybaseds kunder ställer på bolagets produkter och tjänster. Användandet av IoT-plattformen innebär ökade möjligheter att integrera Raybaseds system med produkter från andra leverantörer samt tillgång till ett stort antal tjänster på  global basis. Nya gränssnitt och funktioner ger ökade möjligheter till integration med globala leverantörer av fastighetsautomation, och företagets kunder, lokala som globala, kan därmed lättare implementera Raybased system i redan befintliga installationer. Raybased får med avtalet därmed möjlighet att nå ut med sina produkter globalt, på ett snabbt och effektivt sätt.

Kostnader och intäkter för plattformen är kopplat till antalet installationer, varför både kostnader och intäkter är låga i början.

VD Lars Granbom kommenterar:
”- Det är mycket glädjande att vi nu har tecknat partneravtal. Avtalet utvidgar Raybaseds produktportfölj och ökar företagets förmåga att leverera tjänster som våra kunder efterfrågar. Partneravtalet ger även Raybased en stärkt förmåga att nå ut internationellt och bäddar för företagets expansion globalt. Avtalet är även ett mycket bra betyg på att Raybaseds tekniska kunnande vilket vi givetvis är mycket stolta över. Jag ser med glädje fram emot att få samarbeta med den mycket kunniga personal och de produkter som vår partner, i och med avtalet, ställer till Raybaseds förfogande."

Lars Granbom
Telefon: 0703 - 19 65 30
E-post: lars.granbom@raybased.com

Lennart Olving
Styrelseordförande, Raybased AB (publ)
Telefon: 0766 - 49 85 57

Raybased är ett svenskt teknikbolag som har utvecklat en trådlös plattform för fastighetsautomation och som gör det möjligt att övervaka, styra och optimera alla elektriska funktioner i en fastighet, såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Bolagets system har ett öppet gränssnitt och är kompatibel med alla de standarder och protokoll som finns idag på en mycket fragmenterad marknad. Bolagets primära målmarknad är kommersiella fastigheter.