Raybased erhåller order från Bravida

Teknikbolaget Raybased har erhållit ytterligare en order från Bravida. Ordern berör belysningsstyrning i en skola som ska byggas i Grästorps kommun. Installationen, som ger energioptimering och förbättrad inomhusmiljö, kommer att ske under hösten och har ett värde på
150 000 kronor.

Lennart Olving, VD Raybased
”Denna affär visar på att Raybaseds system medför konkreta värden som är viktiga för skolfastigheter. Vi är stolta över att Bravida återigen valt Raybaseds plattform. Målet med vårt samarbete med Bravida, som redan börjar bära frukt, är att vi tillsammans ska bli ledande inom digitaliserade och uppkopplade fastigheter.”

Lennart Olving
Telefon: 0725 - 486 688

Lars Elmberg
Styrelseordförande, Raybased AB (publ)
Telefon: 0708 - 237 004
E-post: lars.elmberg@raybased.com

Denna information är sådan information som Raybased är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 MARS 2017.

Raybased är ett svenskt teknikbolag som har utvecklat en trådlös plattform för fastighetsautomation och som gör det möjligt att övervaka, styra och optimera alla elektriska funktioner i en fastighet, såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Bolagets system har ett öppet gränssnitt och är kompatibelt med alla de standarder och protokoll som finns idag på en mycket fragmenterad marknad. Bolagets primära målmarknad är kommersiella fastigheter.

Om Bravida
Bravida är en ledande totalleverantör av installation och service för fastigheter och anläggningar i Norden. Bravidas huvudområden är el, värme och sanitet, och ventilation. Men erbjuder även tjänster inom ett antal specialområden: säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift.