Raybased expanderar med satsning på Stockholm

Raybased, som har utvecklat en trådlös plattform för digitaliserade fastigheter, fortsätter att växa starkt och etablerar sig nu i Stockholm. Raybased välkomnar Richard Blomstrand som leder satsningen i Stockholm och som tillträder som marknadschef distrikt Stockholm den 15 april 2017.

Richard Blomstrand har tidigare arbetat för den internationella koncernen Honeywell AB som affärsutvecklingschef, där han ansvarade för försäljning och marknadsföring åt dotterbolaget Trend Controls i Sverige. Han har under många år dessförinnan arbetat som konsult, projektledare och affärsutvecklare inom energieffektivisering och klimatsystem, samt även haft andra ledningsbefattningar inom marknadsföring åt flera internationella bolag.

- Det ska bli fantastiskt roligt att börja på Raybased. Bolaget ligger mycket långt fram i branschen och har en stor chans att etablera plattformen som en standard för digitaliserad och uppkopplad styrning av fastigheter. Det här är alltså ett gyllene tillfälle på en jättestor marknad, säger Richard Blomstrand.

Richard trivs bäst med att arbeta med marknadsföring och drivs av ett starkt engagemang för riktigt bra produkter som kan förenkla och tillföra smarta lösningar inom energieffektivisering, ägarkostnadsbesparingar samt förbättringar i människors miljöer.

Richard har ett gediget kunnande inom fastighetsautomation och erfarenheter av att bygga upp nya enheter, varför han tackade ja när han fick möjligheten att etablera och bygga upp Stockholmsfilialen.

”Det är med stor glädje jag önskar Richard varmt välkommen till oss på Raybased. Äntligen får vi en närvaro i Stockholmsområdet. I Stockholm byggs det som aldrig förr och vi ser att med Richard på plats och Raybaseds system så har vi en stor potential att nå ut med vårt system på marknaden. Vi ser därför fram emot att Richard med sin bakgrund, närvaro och kontaktnät breddar vår kundkrets.”

Lennart Olving, VD Raybased

Lennart OlvingVD, Raybased AB (publ)Telefon: 0725 - 486 688
E-post:  lennart.olving@raybased.com
Lars Elmberg Styrelseordförande, Raybased AB (publ)Telefon: 0708 - 237 004E-post:  lars.elmberg@raybased.com

Denna information är sådan information som Raybased är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 april 2017.

Raybased utvecklar och säljer ett trådlöst system för styrning och optimering av alla elektriska funktioner I fastigheter, såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Systemet är kompatibelt med både befintliga och framtida system och komponenter, vilket skapar oändliga möjligheter.

"Raybased utvecklar och säljer ett trådlöst system för övervakning, styrning och optimering av elektriska funktioner i en fastighet."