Raybased tecknar återförsäljaravtal med Mutual Benefits AB

Raybased, som har utvecklat en trådlös plattform för digitalisering av fastigheter, har slutit ett återförsäljaravtal med teknikkonsultföretaget Mutual Benefits AB. Avtalet ger Mutual Benefits rätt att sälja Raybased system på den svenska fastighetsmarknaden.

Mutual Benefits AB har spetskompetens inom applikationer av tekniska produkter för fastigheter och fordonsindustri med fokus, sedan starten 2008, på att minska utsläpp och energiförbrukning. Företaget har därför en utmärkt position, att med Raybaseds system, hjälpa fastighetsägare att uppnå energibesparingar.

”Vi är mycket nöjda med att få tillgång till den marknadserfarenhet som Mutual Benefits har av att hitta lönsamma applikationer för tekniska produkter. Samarbetet kommer att ge ökad potential för båda parterna”, säger Lennart Olving, VD på Raybased.

Mutual Benefits erbjuder fastighetsägare en accelererad förbättringscykel inom energi och miljö med användandet av Raybaseds system. Bolaget har de senaste åren återinvesterat en stor del av omsättningen i kompetensuppbyggnad och marknadsbearbetning inom clean-tech för energi, fastigheter och transporter.

"Vi är mycket glada att genom återförsäljaravtalet med Raybased kunna erbjuda ett produktutbud som ger än mer kontroll, energibesparing och minskade koldioxidutsläpp för kommersiella och offentliga fastigheter samt bostäder”, säger Niclas Jarhäll, VD på Mutual Benefits AB

Raybased utvecklar och säljer ett trådlöst system för styrning och optimering av alla elektriska funktioner I fastigheter , såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Systemet är kompatibelt med både befintliga och framtida system och komponenter, vilket skapar oändliga möjligheter.

Om Mutual Benefits

Mutual Benefits AB etablerar miljötekniska produkter inom fastigheter och energi i Skandinavien. Företaget har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och har dessutom tagit emot utmärkelse för bolagets produktinriktning bland 90 kvalificerade företag i västra Sverige. Företaget erbjuder tjänster i det övre segmentet av teknisk kompetens, på doktorsnivå och MBA likväl som civil- och högskoleingenjörsnivå i syfte att märkbart sänka energianvändningen i kommersiella fastigheter. Detta uppnås genom kombinationen av kompetenta resurser, analyser och försäljning av energi- och miljötekniska produkter.

Denna information är sådan information som Raybased är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 APRIL 2017.

Lennart OlvingVD, Raybased AB (publ)
Telefon: 0725 - 486 688
Lars Elmberg Styrelseordförande, Raybased AB (publ)
Telefon: 0708 - 237 004