Sista dag för handel med BTA i Raybased AB (publ)

Raybased AB (publ) (”Raybased” eller “Bolaget”) genomförde nyligen en företrädesemission av 1 928 960 aktier samt 1 928 960 teckningsoptioner (TO 1). 28 juli 2017 är den sista dagen för handel med BTU (Betald Tecknad Unit) och stoppdag är den 1 augusti 2017. Leverans av nya aktier kommer att ske den 3 augusti 2017.

Registrering av aktier och teckningsoptioner har skett hos Bolagsverket och efter registreringen uppgår det totala antalet aktier i Raybased till 7 956 960 aktier och aktiekapitalet till 1 193 544,00 SEK, efter emissionen.

Rådgivare

Eminova Fondkommission AB agerar finansiell rådgivare till Raybased i samband med företrädesemissionen.

Raybased utvecklar och säljer ett trådlöst system för styrning och optimering av alla elektriska funktioner I fastigheter, såsom t.ex. värme, ventilation, belysning och säkerhet. Systemet är kompatibelt med både befintliga och framtida system och komponenter, vilket skapar oändliga möjligheter.

Lennart Olving                                                          Lars Elmberg

VD, Raybased AB (publ)                                         Styrelseordförande, Raybased AB (publ)

Telefon: 0725 ‐ 486 688                                         Telefon: 0708 ‐ 237 004

E‐post: lennart.olving@raybased.com                E‐post: lars.elmberg@raybased.com