Äntligen finns en enkel lösning för tjänstebilsförare

Report this content

De flesta tjänstebilsförare brukar vara överens om att det värsta med förmånen, är pappersarbetet med körjournaler och att skilja på privatmil och tjänstemil.

Nu har Clas Ohlson en elektronisk körjournal som genom att kombinera GPS, telefonapp, Bluetooth och internet skapar en oslagbart användarvänlig och enkel lösning på problemet. Givetvis uppfyller MTRLOG-systemet skatteverkets krav. Det enda du behöver göra är att koppla in den lilla dosan med sladden till bilens cigarrettändaruttag. Sedan laddar du ner appen till din Apple eller Android smartphone och du är igång.

De fem fördelarna

• Digital körjournal med app för smartphone och webbtjänst för administration.
• Helt automatisk, du slipper själv anteckna resorna.
• Liten (7x11 cm), batteridriven och kräver ingen krånglig installation.
• Ladda upp resorna till webbtjänsten trådlöst via din smartphone.
• Fungerar världen över.

Pris: 1244 SEK

Så här fungerar det:

MTRLOG-dosan registrerar dina körningar genom den inbyggda GPS:n. Relevant information om vart du körde, hastighet med mera förs över till mobilen via Bluetooth.
Från appen i mobilen går informationen vidare till MTRLOG:s webbtjänst där din körjournal ställs samman automatiskt. Det enda du behöver göra är att markera tjänstemil och privatkörning.
Hela systemet är utformat för att vara enkelt att använda, bland annat genom att eliminera all montering och andra vanliga felkällor, som att glömma att slå på mätaren. Den lilla MTRLOG-dosan slås på automatiskt när du startar bilen.

För att systemet ska fungera krävs ett abonnemang på MTRLOG:s webbtjänst. Det löper månadsvis utan bindningstid. För aktuellt pris gå in på: http://mtrlog.com/sv/korjournal/priser

Scott Adams

Co-Founder & CEO

www.mtrlog.com