Folket har valt ut Årets Game Changer – han förbättrar livet för barn med ADHD

Georgios Karpathakis, grundare till organisationen Underbara ADHD, har blivit utsedd till årets svenska Game Changer. Game Changers är en tävling som arrangeras av MTG och Reach for Change i nio länder för att belöna innovativa satsningar på barn och unga. Som vinnare kommer Georgios att får en reklamkampanj i TV3, Viasat, Viaplay och MTG Radio för att stärka sin verksamhet för att stödja barn med ADHD.

Jag är så otroligt tacksam gentemot alla som har röstat på oss och hjälpt Underbara ADHD att vinna det här fantastiska priset! Tack och åter tack. För oss innebär det en ovärderlig möjlighet att sprida våra budskap till en bredare publik och hjälpa ännu fler adhd-diagnosticerade och deras anhöriga att se, men också dra nytta av, det positiva med diagnosen, säger Georgios Karpathakis, Årets Game Changer

Förhoppningsvis resulterar det i att fler företag får upp ögonen för Underbara ADHD och vill bidra till att utveckla vår verksamhet ytterligare. Jag övertygad om att många med ADHD hade kunnat bli företagsledare istället för att hamna snett i samhället. Tack vare det här priset får vi möjlighet att visa det för, så gott som, hela Sverige – att ADHD kan vara en superkraft om man får rätt förutsättningar och verktyg för att hantera diagnosen.

Tävlingen Game Changers genomförs i år för första gången i samarbete mellan MTG och Reach for Change. Syftet med tävlingen är att lyfta fram och stödja personer som bidrar till att göra världen bättre för barn. Tävlingen genomförs parallellt i nio länder runtom i världen; Bulgarien, Danmark, Ghana, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Sverige och Tanzania.

Den svenska tävlingen har avgjorts genom en publik omröstning där Georgios Karpathakis fått flest röster. Övriga finalister var Rosie Linder och Jesper Engström som skapat Peppy Pals, ett spel som lär barn om EQ samt Sanna Bergendahl, grundare av Föreningen Storasyster som stöder barn som blivit sexuellt utnyttjade.

Georgios är en före detta PR-konsult som beslutat sig för att satsa heltid på att arbeta med sin organisation underbara ADHD för att stärka barn med ADHD-diagnos. Som årets Game Changers vinner Georgios en reklamkampanj från TV3, Viasat, Viaplay och MTG Radio – ett pris som ger ytterligare möjlighet att nå ut med Underbara ADHD:s budskap och på så vis kunna hjälpa ännu fler barn med ADHD.

Om Underbara ADHD

Underbara ADHD är idag Sveriges enda renodlade ADHD-organisation och en plattform där diagnostiserade barn, anhöriga, skola, omsorg och sjukvård möts. Visionen är att man genom att ständigt framhäva det positiva och underbara i en ADHD-diagnos kan förbättra barns självbild och självförtroende.

Vi söker, väljer ut och stödjer Change Leaders – personer med banbrytande idéer som gör livet bättre för barn. Genom oss får de lönefinansiering, kunskap och ett nätverk för att utveckla sina idéer. Reach for Change är en ideell stiftelse grundad av Kinnevik tillsammans med Sara Damber.

Kajsa Ljungberg
Acting Communication Manager
0707629125

Reach for Change är en ideell stiftelse grundad av Kinnevik och Sara Damber. Vi investerar i personer med idéer som gör livet bättre för barn.

Citat

Georgios Karpathakis, Årets Game Changer