Amerikanska CSC köper ReadSofts lösning för automatisk fakturahantering

Amerikanska CSC köper ReadSofts lösning för automatisk fakturahantering Computer Sciences Corporation (CSC) i Virginia, USA har bestämt sig för att implementera ReadSofts programvara INVOICES för att processa hundratusentals fakturor om året. Ordern är inledningsvis värd 2,5 Mkr och förväntas växa under det kommande året. CSC är en av världens ledande IT konsulter som erbjuder företag och myndigheter strategiska vinster med hjälp av modern teknologi. Företaget arbetar i tätt samarbete med sina kunder för att hitta kreativa IT lösningar. Nu satsar CSC själva på att effektivisera kostsamma fakturaflöden inom företaget och man vänder sig till ReadSoft. CSC's avdelning "US Shared Service Center" ska använda INVOICES för att fånga, tolka och verifiera information på uppemot 40 000 fakturor i månaden. Referenstester visar att CSCs interna kostnader per manuellt bearbetad faktura, tidigare uppgick till ca 120 kronor. Företaget räknar med att skära ner betydligt på dessa kostnader och tror att investeringen i ReadSofts programvara ska ha betalat sig inom ett år. - Ordern från CSC förväntas växa och affären stärker ytterligare vår position på den amerikanska marknaden. Implementationen sker i samarbete med vår partner Linmar Systems och det är strategiskt viktigt att vi tillsammans kan erbjuda totallösningar till både små och stora företag i USA, kommenterar ReadSofts VD Jan Andersson. ReadSoft har arbetat tillsammans med Linmar Systems som introducerade dokumenthanteringssystemet Onbase för CSC. Tillsammans har företagen skapat en integration till det SAP system som Computer Sciences Corporation använder. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com För mer information vänligen besök: www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under år 2001 omsatte ReadSoft 296 MSEK. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT- Företag 2001". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00480/wkr0002.pdf