En av världens största kapitalförvaltningsföretag tecknar avtal värt 2,1 MSEK med ReadSoft

ReadSoft North America har tecknat ett avtal med ett av världens största kapitalförvaltningsbolag baserat i Amerika. ReadSoft kommer att leverera en automationslösning värd 2,1 MSEK. Affären undertecknades under det andra kvartalet 2012.

Som en global aktör i sin bransch, driver företaget två stora verksamheter inom kapitalförvaltningsmarknaden där de hanterar tillgångar till ett värde av hundratals miljarder dollar. Företaget letade efter en automationslösning som helt kunde integreras i deras affärssystem SAP (SAP Enterprise Resource Planning System). På så vis kunde de effektivisera sin fakturahanteringsverksamhet samt möjliggöra för bättre och snabbare processhantering i hela koncernen.

Eftersom företaget hade som mål att standardisera sin fakturahanteringsverksamhet vände de sig till ReadSoft som har en mycket stark meritlista med hundratals installationer i SAP-miljöer. Detta gjorde att bolaget valde ReadSofts ledande automationslösning för att leda deras fakturahanteringsinitiativ. Genom att automatisera sin fakturahantering helt integrerat inom SAP, ser företaget fram emot minskade fakturahanteringstider samt förbättrad insyn och kontroll över sina fakturor.

-Företaget valde ReadSoft eftersom de insett behovet av att automatisera sina processer för att få en snabbare, smidigare och mer kostnadseffektiv verksamhet, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft.
-Vi ser fram emot att spela en viktig roll i framgången för detta ledande multinationella företag genom att hjälpa dem att spara tid och pengar med effektivare processer i deras SAP-system, avslutar Per Åkerberg.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2012-05-31 kl 13.00.

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.