Fortsatt framgång för ReadSoft inom folkräkningsprojekt

Fortsatt framgång för ReadSoft inom folkräkningsprojekt Efter en rad av folkräkningsprojekt under våren har ReadSoft nu fått förtroendet att underlätta den pågående folkräkningen i Bangladesh. Ordern är ännu ett bevis för att programvaran FORMS är ledande inom statistik -och folkräkningssegmentet. Ordern är värd drygt 1 Mkr. Tillsammans med den lokala partnern GIS (Graphics Information Systems) i Dhaka tillhandahåller ReadSoft system som effektiviserar folkräkningen i Bangladesh. Statistikmyndigheten i landet har under en tid genomfört insamlandet av ekonomisk och sociala uppgifter rörande ca 131 miljoner invånare. Efter att frågeformulären samlats in transporteras de till Statistikmyndigheten i Dhaka där ReadSofts programvara FORMS fångar, tolkar och verifierar den relevanta informationen angående befolkningen. - Under året har vi tagit hem en rad affärer i folkräkningssegmentet. I länder som Georgien, Slovenien och Ukraina har vi levererat system för automatisk datafångst av stora mängder information och statistik. Ordern från Bangladesh stärker vår position som ledande leverantör av den här sortens programvaror, säger ReadSofts VD Jan Andersson. I många länder har folkräkningar hittills varit en kostsam och långdragen procedur, men med automatisk datafångst kan statistik skapas utan ansträngning och till en lägre kostnad. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com För mer information vänligen besök: www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under år 2001 omsatte ReadSoft 296 MSEK. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT- Företag 2001". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00240/wkr0002.pdf